Pixum logo
Medewerkers van Pixum op de Pride in Keulen in 2024.

Wij zijn Pixum!

Al 25 jaar haalt Pixum het beste uit jouw foto's

Over Pixum

Pixum is sinds 2000 een toonaangevende online fotoservice in Europa voor hoogwaardige, gepersonaliseerde fotoproducten. Via de website, software en app ontwerp je eenvoudig jouw fotoboeken, fotoafdrukken, wanddecoratie, fotokalenders, wenskaarten, telefoonhoesjes of fotocadeaus met eigen foto’s. De focus ligt daarbij op gebruiksvriendelijke ontwerptools, afdrukken in hoge kwaliteit en een consistente klantbeleving. Kortom: Pixum is snel, makkelijk en leuk.

Medewerkers van Pixum op een trap op het binnenplein van het kantoor.

Pixum in een notendop

Wil je snel weten wie er achter Pixum zit? Hier vind je de belangrijkste feiten over Pixum in één overzicht.

  • Merknaam: Pixum – een van de toonaangevende online fotoservices in Europa

  • Bedrijfsnaam: Diginet GmbH & Co. KG

  • Oprichting: 2000, in Lohmar bij Keulen, Duitsland

  • Hoofdkantoor: Keulen, met een internationaal team van meer dan 170 collega’s

  • Wat Pixum doet: fotoboeken, wanddecoratie, kalenders, kaarten en fotogeschenken op basis van jouw foto’s

  • Waar Pixum actief is: meerdere Europese landen, waaronder Nederland en België

  • De focus van Pixum: gebruiksvriendelijke software, hoge fotokwaliteit en een betrouwbare bestelervaring

De geschiedenis van Pixum

Medewerkers van Pixum staan op het dakterras van het kantoor.

Pixum werd in april 2000 opgericht in Keulen, in de beginjaren van e‑commerce en digitale fotografie. Daarmee hoorde Pixum tot de eerste online fotoservices in Duitsland en de online foto-industrie.

Al in 2001 zette Pixum de stap naar andere Europese markten. De diensten werden stap voor stap in meerdere landen uitgerold, waardoor Pixum uitgroeide van een Duitse pionier tot een internationaal merk voor online fotoproducten.

In 2006 introduceerde Pixum het product “Pixum Easy Book”, een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van gebruiksvriendelijke fotoboeksoftware. Dankzij deze oplossing konden klanten hun eigen fotoboek nog eenvoudiger samenstellen, zonder specialistische kennis.

In de jaren daarna bleef Pixum investeren in innovatie, met een sterke focus op apps en slimme ontwerptools. In 2024 werd de Pixum App bekroond met een TIPA Award, als erkenning voor de intuïtieve bediening en de hoge kwaliteit van de fotoboekervaring op mobiele apparaten.

Vandaag de dag is Pixum een gevestigde naam in Europa, met een team van meer dan 170 medewerkers en een breed assortiment aan fotoboeken, wanddecoratie, kalenders en andere fotoproducten.

Onze waarden

Medewerkers van Pixum demonstreren met plakkaten op de Pride in Keulen.

Waarvoor we staan

De waarden van Pixum zijn net zo kleurrijk als onze foto’s.

Bij Pixum staat een waarderende, open cultuur centraal. We vinden het belangrijk dat iedereen bij ons zichzelf kan zijn en zich gezien voelt. Gelijke kansen gelden voor alle medewerkers – ongeacht nationaliteit, leeftijd, gender of romantische oriëntatie.

Een groep mensen in blauwe hesjes lacht en poseert met afvalprikkers en vuilniszakken tijdens een zonnige opruimactie.

Duurzaamheid bij Pixum

Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfscultuur. Bij Pixum produceren we zo milieuvriendelijk mogelijk. We vervoeren onze producten met aandacht voor het klimaat. Daarnaast zetten we ons in voor de samenleving. Zo leveren wij stap voor stap een positieve bijdrage aan de toekomst.

Ingo Kreutz van het PR-team van Pixum houdt de German Brand Award vast, die Pixum in het jaar 2025 kreeg.

Wat Pixum speciaal maakt

Pixum wint regelmatig prijzen voor merk, productkwaliteit en gebruikservaring. In 2025 ontving Pixum de German Brand Award Gold als “Excellent Brand” in de categorie Trade, Retail & E‑Commerce – een trofee die per categorie slechts één keer wordt uitgereikt. Het Pixum Fotoboek en de Pixum App eindigen bovendien vaak als testwinnaar in onafhankelijke vergelijkingen, waaronder meerdere internationale onderscheidingen zoals TIPA World Awards voor “Best Photobook App”.

Ons management

Daniel Attallah, oprichter en CEO van Pixum.

Daniel Attallah, CEO

"Succes is leuk!" Pixum bestaat al sinds 2000 en viert dat succes nog steeds. Daniel Attallah begon als oprichter en was zo dus de eerste medewerker van Pixum. Hij startte als “Chief Everything Officer” en werkt nu als CEO. Vandaag werkt hij samen met meer dan 170 collega's. Daniel is een geboren en getogen Keulenaar, houdt van precisie en werkt graag met cijfers. In het dagelijkse werk stuurt hij de bedrijfsontwikkeling aan en bewaakt hij de financiën. In de Duitse media werd hij beschreven als de aardigste baas van Keulen.

Marc Rendel, CTO van Pixum.

Marc Rendel, CTO

Marc Rendel leidt de technologieafdeling van Pixum en werkt samen met zijn teams aan een snelle en makkelijke bestelervaring. Zo kunnen klanten dag en nacht via de website, de Pixum Fotowereld Software of de Pixum App bestellen. Hij begint met programmeren zodra hij weet wat klanten eraan hebben. In zijn vrije tijd zoekt Marc graag het risico op. Dat doet hij ook tijdens de interne pokertoernooien van Pixum. Sinds 2010 werkt hij als CTO en helpt hij Pixum uitgroeien tot een van de succesvolste online fotoservices in Europa.

Holger Plorin, CMO van Pixum.

Holger Plorin, CMO

Holger Plorin werkt sinds 2009 bij Pixum. In 2014 trad hij toe tot de directie. Hij breidt het aanbod van producten uit en stuurt de communicatie van het bedrijf aan. Hij bewaakt ook het merk Pixum. Daarbij let hij erop dat overal “nog een beetje meer branding” verschijnt. Holger komt uit het noorden van Duitsland. Toch past de Keulse gezelligheid beter bij hem. Zijn vrolijke DJ-sets op de bedrijfsfeesten van Pixum zijn legendarisch. Aan het einde van de dag is Holger pas tevreden wanneer bij Pixum alles zo makkelijk wordt dat het leuk wordt.

Nina Bohlken, COO van Pixum.

Nina Bohlken, COO

Nina Bohlken is sinds 2025 het jongste lid van de directie van Pixum. Ze werkt als COO en stuurt de teams Customer Service, People en Finance aan. Samen zorgen ze voor helderheid, duidelijke prioriteiten en steeds nieuwe ontwikkeling. Ze is in Bergisch Gladbach geboren. Daar groeide ze als powervrouw op met een passie voor duursport en snelle voertuigen. In haar werk kiest Nino voor snelheid en blijft ze toch bedachtzaam en rustig. Ze houdt dat tempo ook lang vol. Zo leidt ze de projecten in het bedrijf en het dagelijkse werk. Ze zet daarnaast de stappen voor de strategie op de lange afstand. Haar motto blijft: Run long, move fast!